Nergis

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel yorum ve tarif için çok teşekkür ederim. Hep duyduğum ama yemediğim bir köfte. Ben senin gibi annemden etkilenip hep Dr. Oetker kullanıyorum. Sevgiler. 

aslı altan altundal

Adsız dedi ki...

hocam ben bugra sayargil sizin hayranınızım  

bugra sayargil

Adsız dedi ki...

gercekte guzel fotograflar 

nese

Adsız dedi ki...

merhaba aslı hanım bu yorumu okurmusunuz bilmiyorum mailime cevap vermediniz birde böyle deniyorum.
afgan halkı ile ilişkiniz nedir bilmek istiyorum o halk la bir ilişkiniz yada ilşkide olan insanlarla bir ilşkiniz var mı bilmek istiyorum bağlantınızı bilmek istiyorum ve tüm bunları sizin ferasetinize güvenerek cevaplayacağınıza inanıyorum  

aslan sağır

Adsız dedi ki...

alı hanım merhaba selam ve rahmet üzerinize olsun
daha önceki mailimi yanıtlamadınız bir sorun olduğunu düşünüyuorum eğer aldığınızı teyit ederseniz sevinirim bilgi sayarınızın olmadığını söylemiştiniz ama ... ailenize selam iletin insanların rabbi ve melikine emanet olun 

aslan sağır

Adsız dedi ki...

alı hanım merhaba selam ve rahmet üzerinize olsun
daha önceki mailimi yanıtlamadınız bir sorun olduğunu düşünüyuorum eğer aldığınızı teyit ederseniz sevinirim bilgi sayarınızın olmadığını söylemiştiniz ama ... ailenize selam iletin insanların rabbi ve melikine emanet olun
israsagir@gmail.com
 

aslan sağır

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel

Adsız dedi ki...

siteyi cok sewdim.cok şık

Adsız dedi ki...

Sevgili Aslı yemek konusunda olduğun kadar fotoğraf işinde de çok iyisin.bütün bunlar için vakit yaratabilmen de ayrı bir ustalık ama artık ben de mutfakta zen dediklerei olay var ya onu yapmaya çalışıyorum. tabi senden de güç aldığımı inkar edemem.felafel eminim duydun ama sitende göremedim tarifini.bizde nohut veya arap kçftesi de diyorlar.evde çok sık yaparız GARANTİLİ BİR TARİF VEREBİLİRİM YANİ EMİNİM TARİFİNİ ARAYAN ÇOK KİŞİ VARDIR.felafel için yarım kilo nohut, iki veya üç kuru soğan, 1 paket baking powder(en son yapışımda 1,5 paket kullandım çok iyi kabardılar ama genelde 1 paket kullanıyordum.) bolca kimyon neredeyse 1 yemek kaşığı ama Türkiyedeki kimyonlardan kullanıyorsanız acı olabilir gene isteğinize göre kullanın derim. üç dört diş sarımsak, tuz. yine isteğe bağlı acı toz biber.işte tüm malzeme bu.renginin yeşil oılmasını isteyenler yarım demet dereotu da kullanabilirler ama başka hiçbir yeşillik kullanmayın çünkü yakışmaz. gelelim hazırlanışına: 24 saat suda beklettiğiniz(normal muslukrtan aldığımız su sıcak vs değil yani)nohutları robotunuzun rondo kısmında iyice püre haline getirin.(su içinde beklettiğiniz kaptan alırken suyunu iyice süzmenize gerek yok hafif syulu şekilde avucunuzla alın nohutları robota koyun)soyduğunuz soğan ve sarımsakları da nohutlarla birlikte robotta yoğurun.ayrı ayrı olmaması gerekiyor ki n ohutlar kema kıvamını alsın soğanın suyunun etkisiyle. bence püf noktası bu. aksi halde kuru olur felafel iniz.tüm malzeme robotta yoğrulunca bir çukur kaseye alın baking powder (Aslı neden bilmiyorum ama ben annemden etkilenmiş olsam gerek Dr. Eoutker'den başka marka sevmiyorum.)ekleyin, tuzunu ekleyin ve kaşıkla karıştırın.hemen pişireebilirsiniz.fritözde yada tavada yağ iyice kızınca elinizle ceviz kadar parçalar koparın hamurun cıvık olmasına aldırış etmeyin bu sayede felafiliniz çok yumuşak olacaktır. defalarca yapan biri olarak en son karar kıldığım uygulama bu. ceviz kadar parçaları yuvarlak olacak şekilde avucuzda bastırın kenarları düzeltin.ve kızartın tavada yapıyorsanız ters çevirin diğer yüzünü de kızartın. benim tercihim fritöz.kağıt havlu konulmuş bir servis tabağına alın. afiyet olsun. Aslıcığım lütfen dene.sevgiler..not: bu tüm arap ülkelerinde çoook sevilen olmazsa olmaz bir köftedir ayrıca hazırladığınız içi buzdolabında saklayabiliyorsunuz.biz öyle yapıyoruz.

Dila