Papatya

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Günaydın Aslı Hanım!
Bamyadan sonra papatyalara gelelim. Biz de geçen pazar günü Darlık Baraj gölü kıyısında bir yerlerde piknik yaptık. İki görümce, eşleri, çocukları ve biz de 12 yaşındaki oğlumuz Yaman Gün'le birlikte katıldık. Yol epey uzundu ama değdi doğrusu. Hep gördüğümüz sıradan bir piknik alanı değildi, işte sadece doğa ve orada yaşayan bir ailenin inekleri vardı.Göl manzarası bir harikaydı. Yeşilin ortasında yine yeşil bir göl düşünün. Enişteler ve eşim bir köşede mangalla uğraştılar. Biz kadınlar da çevredeki otlarla bitkilerle haşir neşir olduk. Aslında size fotoğraf gönderme imkanım olsa o kadar güzeldi ki görmenizi isterdim. Ben tabi ki Ege'li olarak otların bir çoğunu bilirim ve eğer bulabilirsem çok çeşitli ot yemekleri yaparım. Sahi siz nerelisiniz siz de çok ilgilisiniz doğaya ve sunduklarına karşı.
Papatya dedikte orada pek papatya yoktu, çok ince ve narin bir demet toplayabildim. MOR dikenleri bilirsiniz onlardan çok vardı renkleri güneşte okadar parlaktı ki albenisi benide çekti ve dikenlerine katlanıp bir demet de diken topladım, ama henüz taze oldukları için dün baktım da renkli kısımlar pamuklaşıp dökülüyor. Demek ki iyice sertleştikten sonra onları toplamak lazım. Sonra karışık bitki çayı yapmak amaçlı bir bez torbaya papatya, ebe gümeci çiçeği ve yaprakları, sarı sakız çiçekleri, yabani naneler, ve kekik toplamıştım şimdi kuruyorlar. Bizde tilkişen denen filizler toplanıp sotelenerek yumurta kırılır üstüne ve kararbiber serpilir işte tilkişen de topladım. Harika oldu. Okullar kapanıyor, siz öğretmensiniz. Tatilde bir gün alın çocuklarınızı bana gelin sizede bol sebze, ot yemekleri yaparım. Biz Halkalı toplu konutlar 3.etapta oturuyoruz. Ben de İski'de çalışıyorum. Gelmeyi isterseniz bir cumartesi tam adresimi veririm. Ben sizi siteden takip ediyorum.Sevgiler.
ev tel:0 212 470 77 84
cep tel:0 535 707 35 46  

Gülser Çelenk